.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس جمهوردر جلسه دولت : باید آرامش بر بورس حاکم شود
آیت الله رئیسی گفت : ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند / رئیس جمهور از سخنگوی اقتصادی دولت آقای خاندوزی خواست در این زمینه با ....
آیت الله رئیسی گفت : ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند / رئیس جمهور از سخنگوی اقتصادی دولت آقای خاندوزی خواست در این زمینه با ....

شمال نیوز:  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به وضع شاخص بازار بورس در روزهای اخیر گفت: ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند.

 

رئیس جمهور از سخنگوی اقتصادی دولت آقای خاندوزی خواست در این زمینه با مردم و سهامداران سخن بگوید تا منطق بازار بورس و چشم اندازآینده بهتر تبیین شود.

 

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کم آبی در مناطق مختلف کشور گفت: تامین آب از منابع مختلف و صرفه‌جویی همه‌جانبه در بخش‌های صنعتی و کشاورزی برای مقابله با بحران کم‌آبی ضرورت دارد و حتما باید دنبال شود.

 

رئیس جمهور افزود: دولت به لحاظ تامین بودجه لازم برای استخراج آب از منابع ژرف از این موضوع حمایت می‌کند چرا که تامین آب برای مردم جزو اولویت‌های تخصیص بودجه است.

 

وی ضمن تاکید به تمامی وزرا برای برگزاری نشست با نخبگان در هر یک از حوزه‌های تخصصی گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان به ویژه علما و مراجع عظام تقلید ضروری است چرا که ایشان خیرخواه مردم، مسئولان و کشور هستند و رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره چراغ راه مردم و مسئولان است.

 

به گزارش جهان نيوز، هیئت وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.

 

با تصویب هیئت وزیران، تا مبلغ ۵ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای (به ترتیب تا مبلغ ۳۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و تا مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای) برای بازسازی بخش های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان و شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

 

دولت همچنین مصوب کرد مبلغ ۵۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) با بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (شامل ۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری، بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی و بازپرداخت ۱۰ ساله برای جایگاه دام، به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در شهرستان های یاد شده، پرداخت گردد.

 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند.

 

** هیئت وزیران در ادامه، آقای محمد محمدی بخش را به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشور تعیین کرد.

 

آقای محمدی بخش دارای تحصیلات کارشناسی در رشته های هوانوردی خلبانی و مدیریت هوانوردی است.

 

از جمله سوابق و فعالیت های اجرایی و مدیریتی وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- مدیر آموزش تخصصی هوایی (نیروی هوایی) (به مدت ۴ سال)

- نماینده و بازرس ویژه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (به مدت ۳ سال)

- مدیرکل حوزه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (به مدت ۲ سال)

- مدیرعامل هلدینگ تخصصی هوایی (به مدت ۱۲ سال)

- عضو اصلی هیئت رئیسه سازمان هواپیمایی کشوری (طی سال های ۱۳۹۳-۱۳۹۰)

 

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و به تصویب هیئت وزیران رسید.

 

** تصویب آیین نامه اجرایی اولویت خرید نهاده های کشاورزی وارداتی از محل کشت فراسرزمینی

دولت در اجرای تکلیف مقرر در بند (م) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اولویت خرید محصولات کشاورزی و دامی وارداتی از شرکت های ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون مذکور را تصویب کرد.

 

هدف از تصویب آیین نامه فوق، حفظ امنیت غذایی بویژه در محصولات اساسی و راهبردی، تشویق هرچه بیشتر سرمایه گذاری در حوزه محصولات کشاورزی و دامی، بهبود الگوی کشت، تولید آب مجازی (مدیریت بحران آب در کشور) و ارتقای فناوری و دانش در فرآیند تولید محصولات کشاورزی با بکارگیری تجارب موفق کشورهای همسایه است.

 

به موجب آیین نامه یاد شده، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی ایران مکل

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.498 seconds.